Magas vérnyomás stroke megelőzés táplálkozás. Stroke megelőzése életmóddal


Stroke (szélütés) kialakulása

Budapest, I. Stroke megelőzése életmóddal Szerző: KardioKözpont Létrehozva: A stroke az egyik vezető oka a felnőttkori rokkantságnak, és a harmadik leggyakoribb haláloki tényező. Stroke-ot követően a felépülést segíti, az életminőséget javítja az életmód orvoslás. A stroke kialakulása A legtöbb esetben a stroke szélütés   hirtelen, minden előjel nélkül alakul ki.

Hogyan előzze meg a stroke-ot?

Az agy oxigénhiányos állapotáért több dolog is lehet felelős. Okozhatja agyi érelzáródás, amely lehet trombotikus vagy embóliás. Trombotikus esetben a vérrög, amely elzárja az agyi eret, helyben keletkezik, amíg embóliás esetben a test más tájékán keletkezett vérrög zárja el az agyi eret. A stroke egy másik típusa, amikor az ér nem elzáródik, hanem megreped, agyvérzés következik be. A vérzés eredhet az agyon belülről, illetve az agyat körülvevő egyik agyburokból, a pókhálóhártya egyik artériájából.

Agyvérzés esetén az érből kiömlő vér vezet oxigénhiányhoz, amellett, hogy növeli az agyi nyomást is. Kapcsolódó cikkünk Bizonyos zöldségek csökkenthetik az érelmeszesedés és ezzel összefüggésben a szív-érrendszeri betegségek kockázatát. Sztancsik Ilonaa Budai Kardioközpont kardiológusa, aneszteziológus, intenzív terapeuta szerint sosem késő egészségesebb szokásokat kialakítani és időben kell meggyőződni az érelmeszesedés mértékéről is.

Életmód orvoslással a stroke ellen Ahogy más, életmóddal összefüggő, civilizációs betegségek kezelésében is, a stroke megelőzésében és az utána következő rehabilitációban is nagy szerepe van az életmód orvoslásnak.

A szélütés típusai

Fontos a rendszeres testmozgás, a helyes táplálkozás és a stress-kezelés. Mit tehetsz a stroke megelőzése érdekében? A stroke habár hirtelen és előzmények nélkül alakul ki, a bekövetkeztének kockázata erősen függ az életmódtól.

A bizonyítékokon alapuló útmutatások szerint az alábbiakra érdemes odafigyelned: Táplálkozás Csökkentsd magas vérnyomás esetén lehetséges-e fogyatékosságot kiadni sóbevitelt!

László tapasztalatai a magas vérnyomással

Az előre csomagolt élelmiszerek címkéjén mindig ellenőrizzük a sótartalmat, hiszen a napi bevitel nagy részét "rejtett" módon fogyasztjuk előre csomagolt és feldolgozott élelmiszerek formájában. Fogyassz naponta adag gyümölcsöt és zöldséget!

magas vérnyomás stroke megelőzés táplálkozás

A gyümölcsökben és zöldségekben gazdag étrendet fogyasztók esetében egyértelműen kisebb esély van a szélütés kilakulására a gyümölcsöt és zöldséget keveset fogyasztókkal szemben. Táplálkozz változatosan! Amerikai ajánlás szerint gyümölcsben, zöldsgében, telítettlen zsírsavakban gazdag étrend, mely tartalmaz halakat, teljes értékű gabonákat, olajos magvakat, esetleg kis mértékű alkoholt előnyös a stroke megelőzése szempontjából.

Ezzel szemben kerülni érdemes a telített zsírokat, vörös húsok nagy mértékű fogyasztását és a finomított gabonákat.

A mediterrán diéta hatásai az alacsony zsírtartalmú étrenddel szemben előnyösebb a stroke megelőzését illetően.

magas vérnyomás stroke megelőzés táplálkozás

Így csupán a telített zsírok fogyasztását javasolt kerülni, míg mérsékelten a telítettlen zsírokat érdemes az étrendbe illeszteni. Részesítsd előnyben a telítettlen zsírsavakat!

magas vérnyomás stroke megelőzés táplálkozás

A telített zsírsavak nagyban hozzájárulnak a szív-és érrendszeri problémák kialakulásához. Ha hosszú távon szeretnéd csökkenteni a koleszterinszintedet, érdemes egyszeresen telítetlen zsírsavakra váltani, így lehetőleg az állati zsírok helyett a növényi olajakat használd!

Legjobb telítetlen zsírsavforrások: repceolaj, olívaolaj, mandulaolaj, avokádóolaj, magas vérnyomás stroke megelőzés táplálkozás, lenmagolaj. Növeld a kálium bevitelét! Számos klinikai tanulmány igazolta, hogy a káliumbevitel növekedése vérnyomáscsökkenést eredményez a magas vérnyomásban szenvedőknél.

magas vérnyomás stroke megelőzés táplálkozás

Hírek, amelyeket mindenképp olvasson el!