Lakonos magas vérnyomás ellen


A vérnyomást negatívan befolyásoló tényezők

Magas a vérnyomása, és kevesebb gyógyszert szeretne rá szedni? Akkor van egy jó hírünk, ugyanis néhány esetben akár egy-egy természetes módon is segíthet. Ilyeneket gyűjtöttünk egybe.

Életmódváltozással a magas vérnyomás ellen

Mozgás Egy jól átgondolt és kidolgozott edzéstervvel, akár 10 lakonos magas vérnyomás ellen is csökkenthetjük a vérnyomásunkat. Ajánlott olyan sportokat választani, melyek az állóképességünkön javítanak.

Magas vérnyomás tünetei, kezelése - KardioKözpont

Ilyenek például a nordic walking, a biciklizés, az úszás és a tánc. Csökkentsük a stresszt A lelki megterhelés könnyedén megemelheti a vérnyomásunkat, épp ezért javasolt csökkenteni életünkben a stresszt.

lakonos magas vérnyomás ellen

Járjunk el jógázni, vagy végezzünk különböző relaxáló gyakorlatokat. Ha tenni szeretnénk ez ellen, akkor mindössze le kell adnunk a felesleget, és máris normalizálódni fog a vérnyomásunk. Igyunk nátriumszegény vizet A víz a legegészségesebb innivaló, főleg, ha a vérnyomásunkat akarjuk kordában tartani. Fontos azonban odafigyelni, hogy az ásványvíz ne tartalmazzon túl sok nátriumot. Ez annyit tesz, hogy literenként ne legyen benne több 20 milligrammnál.

lakonos magas vérnyomás ellen

Fokhagyma A fokhagyma egy igazi csodaszer, hiszen megelőzi az érelmeszesedést, csökkenti a vérzsírt és a koleszterint, továbbá folyékonyabbá teszi a vért. Ahhoz azonban, hogy elérjük a kívánt hatást, mindennap meg kell ennünk egy gerezddel.

Paradicsom A magas vérnyomás egyik fő okozója a konyhasóban található nátrium, legnagyobb ellenfele pedig a magas vérnyomás inguinalis sérvvel. A paradicsom rengeteg káliumot tartalmaz, így ajánlott minél többet fogyasztani belőle.

lakonos magas vérnyomás ellen

Banán A paradicsomhoz hasonlóan a banánban is sok kálium található, továbbá alig van benne só, így még hatásosabb a magas vérnyomás ellen. Ennek ellenére nem ajánlott túl sok banánt sem enni, hiszen cukortartalma rendkívül magas.

A magas vérnyomás kezelése

Fehérje A tudósok mostanra bebizonyították, hogy a magas vérnyomás kialakulásában nagy szerepe van az argininhiánynak. Az arginin kitágítja az ereket, ezáltal javítja a vérkeringést, melynek következtében csökken a vérnyomás.

A következő élelmiszerek tartalmaznak rengeteg fehérjét: hal, csirke, tej- és szójatermékek.

lakonos magas vérnyomás ellen